Ogłoszenie

UWAGA !!!
Forum reaktywowane!!

#1 11-02-2014 13:57:07

Gregi

Administrator

Skąd: Gorzów wlkp
Zarejestrowany: 19-02-2013
Posty: 1045

Szacunek

"Szacunek ver.1.2"
Wymagania:
Minimum 3 Graczy + 1 Mistrz Gry, karty postaci dla graczy ( patrz: Karta postaci.jpg ),

ROZDZIAŁ 1 - ZASADY GRY:
Mistrz gry rozdaje karty graczom karty postaci ( patrz: Karta postaci.jpg )
Na karcie jest napisane imię i nazwisko gracza. Pełna wersja karty gracza została przedstawiona w aktówce.
Zmiany w stosunku do wersji alfa, beta , 1.0 oraz 1.1:
- Zastąpienie Reputacji, Punktami Doświadczenia ( PD )
- Redukcja zawartości paczek/skrzyń/kart magów, zmniejszono ilość kart magów do 4
- Paczki nie są szukane podczas gry, tylko przed grą gdzie ich celem jest jej ułatwienie
- Zmiana terytorialności na podział lokacyjny
- Walki z potworami odbywają się na arenie  - walk z potworami nie musi prowadzić MG
- Nowy algorytm liczący zadane obrażenia ( zmora w poprzednich wersjach )
- Dodano oczekiwany spis stworzeń oraz podział ich na kategorie (można spotkać także stworzenia z World Of Eternal Blizzard)
- Skasowane zostały gildie a gracze sami określają swoją ścieżkę rozwoju
- Skasowano strażników terenów - teraz występują jako bossowie na arenie
- Mistrz Gry nie ma postaci grywalnej
- Dodano "Umiejętności" dla gracza jednak nie ma ich wiele ( faza testowa)
- Skasowano runy dla broni - od teraz są dostępne jako runy czasowe - oraz dodawanie umiejętności bonusowych przez bronie
- Zmieniono regułę oraz tok możliwości posiadania zwierzaka
- Stworzono "Chram" ( testowo )
- Bonusy z paczek/skrzyń/kart magów  po uprzednim spisaniu nagrody dla konkretnego gracza, będą dodawane bez informacji na karcie osiągnięć (ponieważ się ich szuka przed grą)

1A) Ogólne Informacje
a)Levele:
1 - 0 PD
2 - 1000 PD ( + 1000 )
3 - 4000 PD ( + 3000 )
4 - 8000 PD ( + 4000 )
5 - 13000 PD ( + 5000 )
6 - 19000 PD ( + 6000 )
7 - 26000 PD ( + 7000 )
8 - 34000 PD ( + 8000 )
9 - 43000 PD ( + 9000 )
10 - 55000 PD ( + 12000 )

b) Oznaczniki:
"Miecz"=+20" - znacznik obrażeń danej broni ( w przypadku bonusu dopisana nota )
"Pancerz"=+10@ - znacznik obrony danego pancerza ( w przypadku bonusu dopisana nota )
"Item"=+10<3 - znacznik dodatkowych punktów HP gracza
Na liście ekwipunku:
"Item"# - Ekwipunek założony
"Item" - Ekwipunek posiadany

c) Paczek - 10; Skrzyń - 7, Kart Magów - 4
Mistrzy Gry ukrywa wyżej wymienione karty na większości terenu gry.
Oto ich lista:
* Paczki:
Nr. 1 - +10 PŻ, + 5 PD , Krótki Miecz=+20
Nr. 2 - + 150 złota
Nr. 3 - Brzozowy Łuk=+20, + 50 złota
Nr. 4 - + 5 PD, + 10 PŻ
Nr. 5 - + 10 PŻ, + 10 PD, +  50 złota
Nr. 6 - + 50 PD, + 75 złota
Nr. 7 - + 150 złota
Nr. 8 - + 20 PD, + 10 PŻ
Nr. 9 - + 5 PD, + 50 złota
Nr. 10 - + 20 PŻ, + 5 PD

** Skrzynie:
Nr. 1 - Czarny kieł= +35,+ 10 PŻ
Nr. 2 - + 100 złota, + 50 PD
Nr. 3 - + 20 PD, Brzozowy Łuk= +20
Nr. 4 - + 50 złoto, + 5 PD
Nr. 5 - + 20 PD + 10 PŻ
Nr. 6 - + 75 złoto, + 20 PŻ
Nr. 7 - + 50 PD, + 100 złoto

*** Karty Magów:
EXP. 1 - 1x zwój "Ognista strzała"= +30
EXP. 2 - 1x zwój "Kula Ognia"= +35
EXP. 3 - + 10 PŻ
EXP. 4 - 1x zwój "Święty pocisk"= +40

d) Spis Osiągnięć:
Odpowiednio: Doświadczenie - Osiągnięcie - Złoto - PŻ +  - ewentualne uwagi
( Bonusy z paczek/skrzyń/kart magów  po uprzednim spisaniu nagrody dla konkretnego gracza, będą dodawane bez informacji na karcie osiągnięć )
+ 500 - Rośliny - + 50 - + 5 - jednorazowa, można wykonać podczas szukania paczek
+ 500 - Skóry - + 50 - + 0 -  jednorazowa, można wykonać podczas szukania paczek
+ 1500 - Misja - + 100 - + 5
+ 4000 - Ciężka Misja - + 300 - + 20
- 1000 - Niewykonanie misji -  - 150 -  -0
- 2500 - Niewykonanie ciężkiej misji -  -450 -  -20
- 2 lvl - Złamanie zasad -  -połowa -  -50
+ X - Walka na Arenie - + X - + X  ( wartość zależy od kilku czynników, o tym dalej )
Karty graczy we wszystkich przypadkach może uzupełniać TYLKO Mistrz Gry

e) Wyjaśnienie
PŻ - Jest to ilość stała, podczas walki jest brana jako PŻ aktualne / PŻ stałe
Gdy Gracz skończy walkę jego PŻ pozostanie osłabione do momentu wyleczenia.
Gracz może uleczyć się za pomocą czaru, żywności lub w chramie.
Jeśli wybierze leczenie w chramie, to jego koszt wyniesie:
Brakujące PŻ x 10= złoto

1B) Terytorium Gry
a) W grze są 4 tereny:
Miasto, Targ, Arena, Las i Równiny

Miasto - siedziba Mistrza Gry, sklepów oraz Areny
Targ - tutaj kupuje się wyposażenie za złoto ( spis dalej )
Arena - tutaj odbywają się pojedynki ze stworzeniami oraz można tutaj na tablicy misji
znaleźć wyzwanie dla siebie.
Las - tereny łowieckie znajdujące się pod miastem - Można tu spotkać istoty 1,2 i 3 kategorii
(odpowiednio do stopnia rzadkości - o tym dalej)
Równiny - Lokacja położona daleko od miasta. Można tam znaleźć stworzenia 2,3 i 4 kategorii
(odpowiednio do stopnia rzadkości) oraz znajduję się tu przejście do dalszych terenów
(jeszcze nie napisane).

Przed rozpoczęciem gry Mistrz Gry chowa na pustym jeszcze terenie "Las"
Grę zaczyna się na terenie "Miasto". Wstęp wolny do lokacji "Miasto", "Targ" i "Las"
Żeby otrzymać wstęp na "Arenę" trzeba uzyskać 3 level
Żeby otrzymać wstęp do lokacji "Równiny" trzeba zdobyć 5 level


2. Arena
Arena to lokacja w której odbywają się pojedynki z innymi graczami, potworami i bossami, jak również miejscem gdzie można otrzymać misję. Misje są dostępne na tablicy przed wejściem na arenę.

a) Tablica Misji
Dzięki misjom gracze mogą zdobywać doświadczenie, złoto, punkty życia jak również zwiększać swój poziom i pokonywać coraz to trudniejsze wyzwania. Wyróżniamy
kilka rodzajów misji:
- Misje zwykłe
- Ciężkie misje
- Misje specjalne
- Eventy ( wydarzenia )

Misje zwykłe - to zadania typu " idź i przynieś/upoluj/zanieś". Nie można oczekiwać po nich zbyt wiele jednak to podstawowa możliwość każdego gracza.
Ciężkie misje - polegają zwykle na zadaniach " znajdź/upoluj/zabij ". Odpowienia do poziomu trudności jest też nagroda
Misje specjalne - są to misje o różnorakim typie jednak głównie są to misje wielowątkowe
Eventy - to wydarzenia grupowe gdzie będzie można połączyć siły i ruszyć na wyprawę

b) Walka
Walka na arenie ( jak w całej grze ) jest walką turową. Gracz może łapać zwierzęta, walczyć z potworem oraz z innym graczem. Żeby móc walczyć wystarczy na arenie poprosić o walkę i podać szczegóły. Za każdą walkę można otrzymać nagrodę równoznaczną z trudnością pokonania danego stworzenia.
Walkę zaczyna istota z najniższym levelem W przypadku jednakowych poziomów, mistrz gry liczy iloraz statystyk obu walczących - zaczyna ten z najniższą wartością.
Po zadaniu ciosu liczone są realne obrażenia - brane są pod uwagę wszystkie czynniki wpływające na atak i obronę walczących.
( wszelkie obliczenia zostaną przedstawione w dalszej części )
Może wystąpić kilka sytuacji zakończenia walki:
- Jeśli Gracz wygrał z potworem, dostaje nagrodę liczoną z faktycznej różnicy statystyk
pomiędzy nimi. Im większa różnica na korzyść gracza tym mniejsza wygrana i na odwrót
- Jeśli Gracz przegrał z potworem, to nie jest w ogóle stratny chyba że przed walką zostanie powiadomiony o możliwości jakiejkolwiek straty
- Jeśli Gracz wygrał z graczem, zostanie mu przyznane odpowiednie doświadczenie liczone z różnicy statystyk, 10% rywala + nagroda, czasami punkty życia oraz wpis osiągnięcia
- Jeśli Gracz przegrał z graczem traci na rzecz rywala 10% swojego złota oraz dostaje wpis osiągnięcia

c) Zakłady
W przypadku gdy gracz walczy z innym graczem lub z bossem, inni gracze mogą zaangażować się w zakłady. Prowadzi je Mistrz Gry mając do wyboru dwie stawki - 3 do 1 oraz 5 do 1. To znaczy że jeśli gracz postawi np. 100 sztuk złota w stawce "3 do 1" i zakład będzie zwycięzki do gracz dostanie trzykrotność swojej puli. Jeśli przegra Mistrz Gry zależności od walki ma dwie możliwości wyboru: złoto przepada , złoto wraca do gracza.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3.Obliczenia walk
Stary system obliczeń z wersji "Beta 2.0" zakładał stałe dzielnika oraz wartość końcową zależną od decyzji Mistrza Gry. Nowy system polega na obliczeniach procentowych. Np.:

Na pancerz +110@ występuje broń +80:

1*** - Wartość obrażeń mniejsza niż wartość obrony
110 = 100%
80 = x
(80 * 100) / 110 = 72,72 ~ 73%
Z tego wynika że broń zada 73% swoich realnych obrażeń.

Teraz liczymy wartość:
80 = 100%
x = 73%
( 80 / 100 ) * 73 = 58.4 ~ 58
Broń zada 58 punktów obrażeń.

Inny przykład:
Pancerz= +310@ , Broń= +110
310 = 100%
110 = x
( 110 * 100 ) / 310 = 35,48 ~ 35%

110 = 100%
x = 35%
( 110 / 100 ) * 35 = 38,5 ~ 39
Broń zada 39 punktów obrażeń

2*** Wartość obrażeń większa niż wartość obrony
W tym przypadku liczenie jest troche inne.
Przykład 1 - Pancerz = +80@ Broń = +110

Na początku odejmujemy mniejszą wartość od większej:
110 - 80 = 30

Jeżeli wynik pierwszego odejmowania jest mniejszy niż 100 dzielimy
początkowe wartości przez 2 i odejmujemy ponownie
55 - 40 = 15

Teraz liczymy 15% z wartości obrażeń broni:

15% z 110 = 16,5 ~ 17

Teraz dodajemy wszystkie 3 wyniki:
30 + 15 + 17 = 63
Broń zada 63 obrażenia

Przykład 2 - Pancerz = +40@ Broń = +80

80 - 40 = 40
40 - 20 = 20
20 % z 80 = 16
40 + 20 + 16 = 76
Broń zada 76 obrażeń

Przykład 3 - Broń - +310 Pancerz = +110@
310 - 110 = 200

W tym przypadku wynik jest większy niż 100.
Dlatego dzielimy wynik aż nieuzyskamy wartości mniejszej
niż 100:

310 - 110 = 200 / 2 = 100 / 2 = 50

Wynik to 50. Teraz należy obliczyć 50% z obrażeń broni. W tym wypadku 310.

310 = 100 %
155 = 50 %

Broń zada w tym przypadku 155 obrażeń.

3*** Wartości obrażeń i obrony równa lub bliska
Przykład 1 - Pancerz i Broń = +90

90 / 90 = 1 * 45 = 45

W takich przypadkach obrażenia to połowa wartości broni.

Przykład 2 - Pancerz= +150@ , Broń = +145

150 - 145 = 5 * 16 = 80

W takim przypadku rozdzielamy liczby na czynniki pierwsze...
1+5+0+1+4+5 = 16
I mnożymy wynik przez tę liczbę.
W tym przypadku broń zada 80 obrażeń.

Przykład 3 - Broń= +70 Pancerz= +65@

70 - 65 = 5 * 11 = 55

W takim wypadku dodajemy cyfry liczby bez zera i przez wynik mnożymy
Broń zada 55 obrażeń.

Przykład 4 - Broń= +70 Pancerz= +60@

70 - 60 = 10
7+0+6+0 = 13
10 * 13 = 130 / 2 = 65

W takim przypadku jest różnica większa niż 5 punktów i obie liczby są z zerami.
Dodajemy liczby i otrzymany wynik mnożymy przez pierwszy wynik.
Trzeci wynik dzielimy przez 2.
W tym przypadku broń zada 65 obrażeń.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. Zwierzaki
Zwierzaki to często włochaci lub łuskowani pomocnicy gracza. Żeby mieć zwierzaka trzeba go wpierw pokonać w walce na arenie.
Gdy zwierzę zostanie schwytane, zamyka się je w amulecie zwierzęcia. Do ekwipunku zostaje dopisany przedmiot " Amulet żywego [nazwa zwierzęcia]"
Zwierzę może pomóc graczowi w walcę atakując przeciwnika - posiada własną turę. Jeśli zwierzak zgnie można go odwołać do amuletu aby odpoczął.
Taki odpoczynek jest długotrwały - drugim sposobem jest ożywienie go w chramie za złoto. PŻ zwierzaka * 5 = Złoto
Oto niewielka lista zwierzaków:
Jaszczur:
Obrażenia= +80
Pancerz= +100@
PŻ = 150

Wilk:
Obrażenia= +50
Pancerz= +50@
PŻ = 100

Szczur:
Obrażenia= +45
Pancerz= +40@
PŻ= 80

Goblin:
Obrażenia= +60
Pancerz= +75@
PŻ= 90


5. Umiejętności (testowo)

Do walki można kupić specjalne umiejętności które wspomogą gracza w walce.
Dostępne są 3 umiejętności - po jednej do ataku bronią białą, ataku bronią strzelecką
oraz dla pancerzy.
Każda z "umek" jest jednorazowa i wymaga odnowienia w postaci ponownego zakupu.
Zakup umiejętności jest dostępny w chramie.

Umki:
Dla broni białej - Szept Ostrza - pozwala na podwójny atak w czasie jednej tury.
Dla broni miotającej - Podwójny Strzał - pozwala na podwójny atak w czasie jednej tury.
Dla pancerzy - Duch - jednorazowe uzdrowienie, jego ilość to 1/2 punktów pancerza.

6. Chram (testowo)

Przebywając w mieście można skorzystać z chramu. Chram to kapliczka w której gracz może zwiększyć
swoje PŻ oraz dokupić umiejętności.

Cennik:
a) Dodatkowe punkty życia:
- 1 PŻ = 20 złota
- 5 PŻ = 100 złota
- 10 PŻ = 200 złota
- 20 PŻ = 400 złota

b) Umiejętności:
- Podwójny strzał - 400 złota / sztuka
- Szept ostrza - 400 złota / sztuka
- Duch - 700 złota / sztuka

[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[ DODAĆ SPIS PRZEDMIOTÓW ZE SKLEPU ]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]
[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[ OPISAĆ KATEGORIE ORAZ LISTE STWORZEŃ PONIŻEJ ( niektóre z WOEB ]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]

Karta postaci ORYGINAŁ ( robiony w paincie wer. testowa xD )
http://www.gwardia-wiecznej-zamieci.pun.pl/_fora/gwardia-wiecznej-zamieci/gallery/7_1392139169.jpg
http://www.gwardia-wiecznej-zamieci.pun.pl/_fora/gwardia-wiecznej-zamieci/gallery/7_1392139219.jpg

P.S - Jak widać jest co najmniej skąplikowane - brakuje tych dwóch powyżej oraz bardziej precyzyjnego systemu obliczeń obrażeń

Offline

 

#2 11-02-2014 16:34:11

 Ansgar

Członek Gwardii

Zarejestrowany: 27-01-2013
Posty: 877

Re: Szacunek

A gdzie zdjęcie karty postaci?
Myślałem o pełnym udostępnieniu, nie tylko na administracyjnym.
Usuń to "na prośbę Ansgara", to zbędna informacja.

Ostatnio edytowany przez Ansgar (11-02-2014 16:35:53)


Mój zasilacz w laptopie gra jak świerszcz, kiedy poruszę rolką bezprzewodowej myszy? Czy to problem?
Hacknij, żeby bwaaaaaa...

Offline

 

#3 11-02-2014 18:26:18

Gregi

Administrator

Skąd: Gorzów wlkp
Zarejestrowany: 19-02-2013
Posty: 1045

Re: Szacunek

Dodałem szkice kart do postu powyżej

Offline

 

#4 11-02-2014 21:11:29

 Ansgar

Członek Gwardii

Zarejestrowany: 27-01-2013
Posty: 877

Re: Szacunek

Hej chwila! Nie zrobiłem przypadkiem karty postaci? (lepsza jakość, itp, itd)


Mój zasilacz w laptopie gra jak świerszcz, kiedy poruszę rolką bezprzewodowej myszy? Czy to problem?
Hacknij, żeby bwaaaaaa...

Offline

 

#5 12-02-2014 17:08:08

Gregi

Administrator

Skąd: Gorzów wlkp
Zarejestrowany: 19-02-2013
Posty: 1045

Re: Szacunek

To musisz poszukać
Ja tego nie mam

P.S - usunąłem zbędny off-top poniżej

Offline

 

Ilość odwiedzin forum (od 27.07.13)

Liczniki odwiedzin

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Oтeли Джорхат ehotelsreviews