Ogłoszenie

UWAGA !!!
Forum reaktywowane!!

  • Index
  •  » Biblioteka
  •  » Gothic 2: The Returning - Jak dołączyć do nowych gildii ?

#1 28-07-2013 08:02:27

Gregi

Administrator

Skąd: Gorzów wlkp
Zarejestrowany: 19-02-2013
Posty: 1045

Gothic 2: The Returning - Jak dołączyć do nowych gildii ?

Nowicjusz Wody / Mag Wody

Żeby zostać magiem wody należy być "godnym", czyli przekonać Saturasa o
słuszności dokonanego wyboru. Aby zostać przyjętym należy wypełnić 3
misje:
- Handlaż bronią                                                                                                       ( i )
- Zaginieni ludzie
- Ornamenty

1. Handlarz Bronią

Normalnie ta misja w zwykłym Gothic 2 Noc Kruka niesprawi kłopotu wytrawnemu
graczowi jednak w Returning sytuacja się zmienia. Elvrich jest przetrzymywany
w innym miejscu a co gorsza bandyci mają podwyższoną liczebność, umiejętności
walki (minimalnie) oraz starystyki. Dlatego zanim zaczniemy wykonywać tę misję
należy "umieć sobie poradzić" z conajmniej 2 bandytami na raz co jest nie łatwym
zadaniem.                        ( t )
Pierwszy dowód - Pałasz Bandytów
Wystarczy załatwić pierwszą grupę przy farmie Akila przy okazji wykonując zadanie
dla Erola ( Trzy Kamienne Tabliczki). Wystarczy spróbować wywabiać bandytów po kolei
w stronę farmy i w razie konieczności wciągać do walki farmerów. Powtarzać czynność
do wykończenia wszystkich. Tabliczki oddać Erolowi a przynajmniej jeden pałasz
zachować.

Drugi dowód (nieobowiązkowy) - Pierścień Gildi Araxos
Ten pierścień ma jeden z bandytów którzy przetrzymują Elvricha. Czasami pierścień
pojawia się u bandyty w ostatniej grupie ( miałem tak kilka razy)      ( p )
W Gothic 2 Returning bandyci mają 2 obóz obok miejsca gdzie spawnuje się magiczny
golem ( zadania dla nowicjusza ). Wystarczy przejść trochę dalej i na dole po
prawej będzie obóz. Zabieramy dowód i uwalniamy Elvricha przy okazji jako bonus
do zadania "Zaginieni ludzie"

Trzeci dowód - Dostawa
Kwitek z dostawą znajduje się w ostatnim obozie bandytów głęboko w lesie za
farmą Sekoba ale jest prostrza droga. Od karczmy "Martwa Harpia" drogą w las i
za ruiną skręcić w prawo do zejścia w dół. Po zejściu idąc w lewo docieramy do
obozu. Do pokonania tych bandytów może przydać się przyzwaniec lecz jeśli czujesz
się na siłach możesz spróbować samemu. Po walce zabieramy kwitek (jest obok
skrzyni). Ograbiamy bandytów, jeden z nich powinien mieć kielich Bromora oraz
namiot gdzie jest dużo skór i List pożegnalny Lucii. Dajemy go Elvrichowi w
mieście przy okazji samemu czytając a kielich oddajemy Bromorowi. Można poprosić
o nagrodę w kasie lub zgarnąć sam exp.
( o_in )
Z trzema dowodami idziemy do Martina w magazynie paladynów. Zamyka winnego kupca
w więzieniu. Zdajemy raport Vatrasowi i misja zakończona.

( Na początku misji można drążyć u Vatrasa temat o pomocy w misji dzięki temu
można otrzymać Amulet Ognika)

2 Zaginieni Ludzie

Jeśli wykonamy misję "Handlarz Bronią" przed tą to znaczy że umiemy poradzić
sobie z bandytami - przyda się to podczas ostatniej części misji ponieważ w
twierdzy Dextera nie pojawia się Greg nawet jeśli znajdziemy jego rzeczy.
Na pewno nie obejdzie się bez przyzwańcai jakichś dodatkowych pomocy.
Odważniejszym polecam uwolnienie pełzaczy z kopalni ale jest ryzyko że bandyci
nie zajmą się pełzaczami i sami sobie narobimy kłopotów.

Na początku misji idziemy do Laresa. Opowiada nam rybaku Williamie. Idziemy do
rybaka Farima (jest na plaży za magazynem paladynów) i wypytujemy się o Williama.
Wskaże nam miejsce gdzie William spotykał sie z podejrzanymi typami. Płyniemy
tam i natrafiamy na pirata Skipa. Jeśli mamy "Mapę terenów Khorinis" wskaże
nam miejsce na mapie oraz poda jedno imie - Dexter. Zanim się tam wybierzemy
musimi się solidnie przygotować. Można też pozbierać informacje o zaginionych,
czyli u: Corda, Akila, Bengara, Garvella oraz u Thorbena i Bromora.
Gdy już będziemy gotowi idziemy do twierdzy Dextera. Przechodzimy przez most,
podajemy jego imię i idziemy do niego. Kwestię zabicia wszystkich bandytów
pozostawiam do wyboru indywidualnego. Jak napisałem powyżej proponuje dwa
sposoby - przyzwaniec i trochę niepewny z pełzaczami w kopalni. Tak czy siak
po zabiciu Dextera zabieramy z jego ciała notkę Rozkazy. Czytamy ją i wracamy
do Vatrasa. Misja zostaje zakończona.

3. Ornamenty
Dostajemy to zadanie od Nefariusa - polega na znalezieniu ornamentów potrzebnych
do otwarcia portalu.I tutaj ważna uwaga - jeden z ornamentów znajduje się w
górnym mieście a ponieważ nasz bohater nie ma jeszcze gildii, żeby się tam dostać
musi mieć Obywatelstwo w mieście czyli mieć pracę u któregoś z mistrzów w dolnym
mieście. Dlatego w Returningu ornament posiada nie Lord Hagen a Lotar.

Zalążek zadania jest gdy z Laresem odnosimy ornament Vatrasa do Saturasa.
Wtedy magowie otrzymują pierwszą część.

Aby zacząć zadanie szukania pozostałych ornamentów idziemy do kamiennego kręgu
na farmie lobarta. Spotykamy tam Cavalorna który też dostał polecenie szukania
ornamentów. Następnie uruchamiamy mechanizm kręgu przyciskając 3 przyciski po
jednym na każdą parę kamieni.Cavalorn mówi nam że ktoś wcześniej przywołał
kamiennego strażnika i paladyni go zniszczyli. I właśnie ta część zadania odwołuje
się do tego co napisałem powyżej. Zabieramy ornament i idziemy do Cavalorna który
siedzi na ławca przed mównicą Vatrasa.

Trzeci Ornament znajduje się w kamiennym kręgu na farmie Sekoba. Uruchamiamy
mechanizm i prawie natychmiast pojawia się kamienny strażnik. Trudność jego
pokonania zależy od posiadanej broni - najlepiej młot lub coś obuchowego -
ale mimo to i tak jest trudny z samego posiadania 200 punktów ochrony przed
bronią. Polecam rażenie go czarami z odległości. Po zabiciu strażnika zabieramy
z jego szczątków fragment ornamentu.

Ostatni Ornament jest w kamiennym kręgu głęboko w gęstym lesie na północny-wschód
od Khorinis. W dotarciu tam może pomóc nam Lares przy okazji zbierając EXP z
potworów po drodze. Po dotarciu należy uważać kręcąc się obok, ponieważ za
kręgiem są wargi. Po zabiciu strażnika ( pomoc Laresa może być nieoceniona)
zabieramy ornament.
Mając trzy ornamenty udajemy się do Nefariusa. Magowie łączą części w całość a
zadanie zostaje zakończone.

Przyjęcie do Gildii
Po namęczeniu się ze wszystkimi trzema zadaniami Saturas wydaje zezwolenie na
dołączenie do magów jako Nowicjusz Wody. Po dołączeniu do gildii dostaniemy
list dzięki któremu będziemy mogli dostać się do Lorda Hagena (wiąże się z
dołączeniem do Wodnego Kręgu). Po dostarczeniu i załatwieniu spraw u Hagena
wracamy z odpowiedzią do Saturasa.

Żeby zostać awansowanym na Maga Wody należy zebrać 40 punktów intelektu.
Aby to zrobić należy czytać książki oraz pulpity. Za każdą książkę i każdy pulpit
dostaniemy 1 punkt intelektu.
( t )
Mała porada: Cronos ma 6 książek na sprzedaż, Constantino 2, Zuris jedną i Bosper jedną.
Lutero posiada 2 książki ale koszt każdej z nich to 5000 sztuk złota a to za dużo.
Jeśli posiadamy umiejętność skradania się można spróbować w nocy przeczytać
pulpit u Constantino, Thorbena i Ignaza. Tylko jeśli zostaniecie złapani na
czytaniu pulpitu, zostanie to odebrane jako kradzież więc konsekwencje nieciekawe.
Mimo to sumując ( nie licząc dwóch u Lutera ): 6+2+1+1+2=12 punktów.
Na początku ma się 10 więc może być już 22. Resztę musicie jakoś sami uzbierać.
Po przyjęciu dostajemy szatę i potężny kostur którego obrażenia zależą od intelektu.

Offline

 

#2 27-08-2013 11:58:01

Gregi

Administrator

Skąd: Gorzów wlkp
Zarejestrowany: 19-02-2013
Posty: 1045

Re: Gothic 2: The Returning - Jak dołączyć do nowych gildii ?

Nekromanta:
Standardowy początek - idziemy do Vatrasa i pytamy się go "Do której gildii mam się przyłączyć ? " Potem pojawi się opcja "A co z innymi gildiami? ". Po tej opcji udajemy się do Xardasa i prosimy go o przyjęcie na Nowicjusza Mroku. Żeby zostać Nekromantą należy uzbierać 100 PŻ oraz 40 punktów intelektu. PŻ można nauczyć się u Wulfgara a droga zbierania intelektu jest taka sama jak w przypadku nowicjusza wody.  W międzyczasie można dla Xardasa wykonać zadanie:
(Dalsza część opisuje misję jak i rozszerzenie 2 opcji o Gildią złodzieji - nie trzeba tego czytać)

"Zapiski Xardasa" ( ell )

Zadanie to polega na włamaniu do klasztoru i zabranie zapisków Xardasa z czasów gdy był magiem ognia.
Są 2 sposoby dostania się do klasztoru. Do trzeciego nie jestem pewny:

Pierwszy Sposób:
Wejście na teren klasztoru przez dach - należy wejść na skałę na prawo od portalu klasztornego i wskoczyć na dach winiarni. Wyjście w takim wypadku może zapewnić tylko kradzież klucza do portalu Gorax'owi

Drugi Sposób:
Gildia Kupców - Misja z utargiem kupna wina od Goraxa zlecana przez Lutero - w przypadku tej ścieżki wystarczy pogadać z Pedro i dostaniemy klucz do portalu.

Trzeci Sposób
Co do tego sposobu nie jestem pewny - wykraść Pedro klucz do portalu.

UWAGA - Jedyną osobą w całym Khorinis która może nauczyć Bezimiennego kradzieży kieszonkowej jest Ramirez. Aby jednak można było skorzystać z tej umiejętności należy dołączyć do Gildii złodziei. (Nie wiem czy można nabyć tę umiejętność w Gildii Zabójców)


Teraz misja kwalifikacyjna - warunek przyjęcia do gildii - jak odnaleźć drogę do Cassii to już indywidualny
wybór.   Dla ciekawskich- szukaj w tym wątku nawiasów i połącz je w całość kolejno od góry - litery końcowe = ( ect ) powodzenia

Pierścień Constantina
W Gothic 2 Noc Kruka ta misja jest łatwa ale w Returningu sytuacja się zmienia. Pierścień jest w kufrze obok łóżka Constantina żeby się do niego dostać trzeba się zakraść w nocy ok. 1.00 i go wykraść:
- jest bardzo duża szansa że gdy na skradaniu dojdziemy do kufra Constantino się obudzi
- jeśli strażnik miejski zmieniający wartę zauważy Bezimiennego jak majstruje przy skrzyni podniesie alarm
Zrobienie tej misji w dzień jest niemożliwe.
Najbardziej radykalna opcja polega na zabiciu Constantina w nocy jednak przez to utraci się dostęp do kilku misji a jeśli ktoś już chce to zrobić to TYLKO po zrobieniu pakietu misji czeladniczych.
Po wykonaniu zadania Bezimienny zostaje przyjęty do Gildii Złodzieji i może nauczyć się kradzieży kieszonkowej (NARESZCIE!! xD )

Offline

 
  • Index
  •  » Biblioteka
  •  » Gothic 2: The Returning - Jak dołączyć do nowych gildii ?

Ilość odwiedzin forum (od 27.07.13)

Liczniki odwiedzin

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
badania słuchu lublin, protetyka słuchu