Nowicjusz Wody / Mag Wody
Żeby zostać magiem wody należy być "godnym", czyli przekonać Saturasa o słuszności dokonanego wyboru. Aby zostać przyjętym należy wypełnić 3 misje: - Handlaż bronią ( i ) - Zaginieni ludzie - Ornamenty
1. Handlarz Bronią
Normalnie ta misja w zwykłym Gothic 2 Noc Kruka niesprawi kłopotu wytrawnemu graczowi jednak w Returning sytuacja się zmienia. Elvrich jest przetrzymywany w innym miejscu a co gorsza bandyci mają podwyższoną liczebność, umiejętności walki (minimalnie) oraz starystyki. Dlatego zanim zaczniemy wykonywać tę misję należy "umieć sobie poradzić" z conajmniej 2 bandytami na raz co jest nie łatwym zadaniem. ( t ) Pierwszy dowód - Pałasz Bandytów Wystarczy załatwić pierwszą grupę przy farmie Akila przy okazji wykonując zadanie dla Erola ( Trzy Kamienne Tabliczki). Wystarczy spróbować wywabiać bandytów po kolei w stronę farmy i w razie konieczności wciągać do walki farmerów. Powtarzać czynność do wykończenia wszystkich. Tabliczki oddać Erolowi a przynajmniej jeden pałasz zachować.
Drugi dowód (nieobowiązkowy) - Pierścień Gildi Araxos Ten pierścień ma jeden z bandytów którzy przetrzymują Elvricha. Czasami pierścień pojawia się u bandyty w ostatniej grupie ( miałem tak kilka razy) ( p ) W Gothic 2 Returning bandyci mają 2 obóz obok miejsca gdzie spawnuje się magiczny golem ( zadania dla nowicjusza ). Wystarczy przejść trochę dalej i na dole po prawej będzie obóz. Zabieramy dowód i uwalniamy Elvricha przy okazji jako bonus do zadania "Zaginieni ludzie"
Trzeci dowód - Dostawa Kwitek z dostawą znajduje się w ostatnim obozie bandytów głęboko w lesie za farmą Sekoba ale jest prostrza droga. Od karczmy "Martwa Harpia" drogą w las i za ruiną skręcić w prawo do zejścia w dół. Po zejściu idąc w lewo docieramy do obozu. Do pokonania tych bandytów może przydać się przyzwaniec lecz jeśli czujesz się na siłach możesz spróbować samemu. Po walce zabieramy kwitek (jest obok skrzyni). Ograbiamy bandytów, jeden z nich powinien mieć kielich Bromora oraz namiot gdzie jest dużo skór i List pożegnalny Lucii. Dajemy go Elvrichowi w mieście przy okazji samemu czytając a kielich oddajemy Bromorowi. Można poprosić o nagrodę w kasie lub zgarnąć sam exp. ( o_in ) Z trzema dowodami idziemy do Martina w magazynie paladynów. Zamyka winnego kupca w więzieniu. Zdajemy raport Vatrasowi i misja zakończona.
( Na początku misji można drążyć u Vatrasa temat o pomocy w misji dzięki temu można otrzymać Amulet Ognika)
2 Zaginieni Ludzie
Jeśli wykonamy misję "Handlarz Bronią" przed tą to znaczy że umiemy poradzić sobie z bandytami - przyda się to podczas ostatniej części misji ponieważ w twierdzy Dextera nie pojawia się Greg nawet jeśli znajdziemy jego rzeczy. Na pewno nie obejdzie się bez przyzwańcai jakichś dodatkowych pomocy. Odważniejszym polecam uwolnienie pełzaczy z kopalni ale jest ryzyko że bandyci nie zajmą się pełzaczami i sami sobie narobimy kłopotów.
Na początku misji idziemy do Laresa. Opowiada nam rybaku Williamie. Idziemy do rybaka Farima (jest na plaży za magazynem paladynów) i wypytujemy się o Williama. Wskaże nam miejsce gdzie William spotykał sie z podejrzanymi typami. Płyniemy tam i natrafiamy na pirata Skipa. Jeśli mamy "Mapę terenów Khorinis" wskaże nam miejsce na mapie oraz poda jedno imie - Dexter. Zanim się tam wybierzemy musimi się solidnie przygotować. Można też pozbierać informacje o zaginionych, czyli u: Corda, Akila, Bengara, Garvella oraz u Thorbena i Bromora. Gdy już będziemy gotowi idziemy do twierdzy Dextera. Przechodzimy przez most, podajemy jego imię i idziemy do niego. Kwestię zabicia wszystkich bandytów pozostawiam do wyboru indywidualnego. Jak napisałem powyżej proponuje dwa sposoby - przyzwaniec i trochę niepewny z pełzaczami w kopalni. Tak czy siak po zabiciu Dextera zabieramy z jego ciała notkę Rozkazy. Czytamy ją i wracamy do Vatrasa. Misja zostaje zakończona.
3. Ornamenty Dostajemy to zadanie od Nefariusa - polega na znalezieniu ornamentów potrzebnych do otwarcia portalu.I tutaj ważna uwaga - jeden z ornamentów znajduje się w górnym mieście a ponieważ nasz bohater nie ma jeszcze gildii, żeby się tam dostać musi mieć Obywatelstwo w mieście czyli mieć pracę u któregoś z mistrzów w dolnym mieście. Dlatego w Returningu ornament posiada nie Lord Hagen a Lotar.
Zalążek zadania jest gdy z Laresem odnosimy ornament Vatrasa do Saturasa. Wtedy magowie otrzymują pierwszą część.
Aby zacząć zadanie szukania pozostałych ornamentów idziemy do kamiennego kręgu na farmie lobarta. Spotykamy tam Cavalorna który też dostał polecenie szukania ornamentów. Następnie uruchamiamy mechanizm kręgu przyciskając 3 przyciski po jednym na każdą parę kamieni.Cavalorn mówi nam że ktoś wcześniej przywołał kamiennego strażnika i paladyni go zniszczyli. I właśnie ta część zadania odwołuje się do tego co napisałem powyżej. Zabieramy ornament i idziemy do Cavalorna który siedzi na ławca przed mównicą Vatrasa.
Trzeci Ornament znajduje się w kamiennym kręgu na farmie Sekoba. Uruchamiamy mechanizm i prawie natychmiast pojawia się kamienny strażnik. Trudność jego pokonania zależy od posiadanej broni - najlepiej młot lub coś obuchowego - ale mimo to i tak jest trudny z samego posiadania 200 punktów ochrony przed bronią. Polecam rażenie go czarami z odległości. Po zabiciu strażnika zabieramy z jego szczątków fragment ornamentu.
Ostatni Ornament jest w kamiennym kręgu głęboko w gęstym lesie na północny-wschód od Khorinis. W dotarciu tam może pomóc nam Lares przy okazji zbierając EXP z potworów po drodze. Po dotarciu należy uważać kręcąc się obok, ponieważ za kręgiem są wargi. Po zabiciu strażnika ( pomoc Laresa może być nieoceniona) zabieramy ornament. Mając trzy ornamenty udajemy się do Nefariusa. Magowie łączą części w całość a zadanie zostaje zakończone.
Przyjęcie do Gildii Po namęczeniu się ze wszystkimi trzema zadaniami Saturas wydaje zezwolenie na dołączenie do magów jako Nowicjusz Wody. Po dołączeniu do gildii dostaniemy list dzięki któremu będziemy mogli dostać się do Lorda Hagena (wiąże się z dołączeniem do Wodnego Kręgu). Po dostarczeniu i załatwieniu spraw u Hagena wracamy z odpowiedzią do Saturasa.
Żeby zostać awansowanym na Maga Wody należy zebrać 40 punktów intelektu. Aby to zrobić należy czytać książki oraz pulpity. Za każdą książkę i każdy pulpit dostaniemy 1 punkt intelektu. ( t ) Mała porada: Cronos ma 6 książek na sprzedaż, Constantino 2, Zuris jedną i Bosper jedną. Lutero posiada 2 książki ale koszt każdej z nich to 5000 sztuk złota a to za dużo. Jeśli posiadamy umiejętność skradania się można spróbować w nocy przeczytać pulpit u Constantino, Thorbena i Ignaza. Tylko jeśli zostaniecie złapani na czytaniu pulpitu, zostanie to odebrane jako kradzież więc konsekwencje nieciekawe. Mimo to sumując ( nie licząc dwóch u Lutera ): 6+2+1+1+2=12 punktów. Na początku ma się 10 więc może być już 22. Resztę musicie jakoś sami uzbierać. Po przyjęciu dostajemy szatę i potężny kostur którego obrażenia zależą od intelektu.
|